sâmbătă, 10 ianuarie 2009

Protest virtual - G8rally.com - sub semnul campaniei 'Make Poverty History'

Dacă summitul G8 are loc între 6 şi 8 iulie la Edinburgh, adiacent are loc o mişcare mult mai amplă ca număr de participanţi şi ca desfăşurare în timp: “Make Poverty History”, acţiunea de susţinere a cauzei ţărilor subdezvoltate în faţa liderilor G8. Ideea protestului virtual g8rally.com este una foarte originală, ea având ca obiectiv susţinerea acestei acţiuni completată şi cu seria de concerte Live 8. Având ca punct de plecare platforma creativă OpenAd.net, care a intrat de curând şi pe piaţa din România, ideea a apărut în urma unui pitch deschis pe site de revista Financial Times din Marea Britanie. În urma pitch-ului, conceptul agenţiei Agency Republic din Marea Britanie a fost desemnat câştigător. Prin acest concept le este oferită posibilitatea tuturor persoanelor din orice colţ al lumii care au acces la internet şi vor să susţină cauza ţărilor sărace în faţa liderilor G8, să-şi manifeste prezenţa printr-un protest virtual pe site-ul www.g8rally.com. Astfel, chiar şi fără o participare fizica, oamenii îşi pot completa numele pe lista pe lista celor peste 1 milion de susţinători prezenţi la concertele Live 8 si la demonstraţiile din Edinburgh (6-8 iulie).

Atât comunitatea creativă conectată la OpenAd.net, cât şi cititorii Financial Times au fost invitaţi să-şi trimită ideile pentru protestul G8 prin intermediul site-ului OpenAd.net (o platformă online pentru idei) în cadrul unei competiţii deschise tuturor celor interesaţi. Juriul a fost compus din experţi ai industriei de advertising cărora li s-a alăturat şi reprezentantul oficial al mişcării, celebrul scenarist american Richard Curtis. Câştigătoare, ideea protestului virtual G8 a fost transformată în realitate prin website-ul www.g8rally.com. Sute de mii de oameni din întreaga lume, inclusiv din România, se alătură astfel celor peste 1 milion de demonstranţi prezenţi la Edinburgh unde are loc summitul G8.

“Un protest virtual e cu adevărat o idee valoroasă. Este genul de campanie care naşte, aproape simultan cu apariţia ei, foarte mult PR; execuţia (site-ul) este foarte atractivă şi e foarte probabil să ajute la aducerea unei schimbări în bine în lume”, a declarat Peter Souter, director de creaţie BBDO Worldwide şi Deputy Chairman AMV.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu